Apoliva är apotekets egna märke, rätta mig om jag har fel, och utlovar rätt stora saker för en mycket billig peng. Så medan mamma gjorde lite apoteksärende stod jag vid hudvårds hyllorna och letade efter roliga saker. Och hem fick jag en handkräm, ett ansiktsvatten och en sminkborttagning. Allt för priset av ca 130 riksdaler. Jag tänkte att det var ju perfekt att prova och eftersom min neutrogena sminkborttagning var helt uttömd så kände jag att jag hade en helt perfekt ursäkt.

 
1.Handkräm, runt 40 kronor. 2. Ansiktsvatten, ca 40 kronor. 3. Sminkborttagning, runt 50 kronor
 
 
Handkrämens förpackning är för det första jätte snygg och att ha den i väskan är helt perfekt både för storlek och utseende. För det andra är doften på den väldigt, väldigt god och så behaglig. När jag köpte den var vintern stundande och jag tänkte på de otaliga gånger min pianolärare klagat över att jag inte tar tillräckligt hand om mina händer i vinterkylan, och inte nog med att den doftade gott utan den fungerar även så bra att min pianolärare inte nämnt något om torra händer. Absolut kommer denna inköpas igen när den är slut, vilket den inte är i närheten av trots min besatthet utav den. 5/5
 
 
Min kombinationshy fick en liten törn utav kylan, hälften av mitt ansikte var torrt och hälften var oljigt om bara den. Naturligglans är asfint men jag tackar helst nej till den glans som infinner sig ibland. Rådfrågade en av expediterna och hon sa att ett ansiktsvatten på t-zonen skulle eliminera dessa bekymmer. Jag erkänner att oljigheten har trappats ner något men långt ifrån helt, dock är känslan efter man användt detta så himla skönt. Det känns otroligt fräscht och känns lite såhär kyligt eller mintigt på huden. Valde en oparfymerad då jag brukar satsa på det när det gäller ansiktsvård. 3/5
 
 
För det första, visst man får mycket produkt för pengarna men den här är galet jobbig att resa med. Önskar en något mindre förpackning så att man enkelt kan få ner den i väskan. Dock för det andra gör den verkligen jobbet, man behöver ta en lagom mängd, den är inte dryg men man behöver inte mycket produkt heller, vattenfast mascara,eyeliner och foundation försvinner direkt. Extremt plus att den inte alls svider när man får i ögonen heller. Älskar konsistensen och att det är en lotion istället för gel men har varit med om bättre. 3/5
 
Har ni några favoriter från apoliva?
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback