Inledde dagen med att få boken "Låt de gamla drömmarna dö" som en förtidig födelsedagspresent. Boken är en novellsamling skriven utav Johan Ajvide Lindqvist, författaren till boken "låt den rätta komma in". Kan inte beskriva hur taggad jag är över att ha boken i mina ägor, hans språk är så fantastiskt att till och med förordet lämnar mig förstummad. Det var bland annat denna man som fick mig att börja älska det svenska språket mer, då jag för några år sedan endast skrev på engelska är det enligt mig en stor förändring som han ledde in mig i. Är så glad över att få läsa mer utav hans verk och få insupa alla de korta, detaljrika meningar som han ibland framställer på ett brutalt, men mycket vackert, sätt. Har ni några favorit författare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback