Jag har på sistone varit besatt av att läsa innehållsförteckningen på exakt allt. Och det är ju både bra och dåligt. Dåligt för att jag nu slutat köpa rätt mycket av sådant jag älskar men bra för att jag inte längre använder eller stoppar i mig av farliga kemikalier som inte har någonting att göra i eller på min kropp. Något jag har börjat ta tag i ordentligt är hudvården, har nu istället för att använda den där scruben med plastpartiklar som bara förstör naturen istället börjat göra egna. Och wow vilken skillnad, min hud är så mycket bättre! Den har inte reagerat illa på något alls jag provat! Underbart! 
 
Och eftersom morsdag är så snart, imorgon, och jag har provat dessa saker i några veckor måste jag tipsa om detta! Istället för att ge din mamma produkter som innehåller plast och starka syror så kan du istället vara kreativ och fixa ihop egna produkter! Det är en säker hit och kul att göra! 
 
Så här är ett förslag på ett kit som passar till mamman, kompisar, syskon och partners!
 
En ansiktsscrub, som är super bra, om man inte har för känslig hud. Då kaffekornen är rätt så hårda mot huden.
Kaffescrub
2 teskedar kaffesump
1/2 teskedar kanel
1/3 tesked olivolja
1/2 tesked aloe vera
 
Blanda ihop allting väl, och se så att den inte blir för rinnig. Kanelen är ett superbra naturligt antiinflamatoriskt som är perfekt om man har till exempel acneärr eller liknande. 
Läppscrubbar som smakar (hehe) fantastiskt gott och som mjukgör och är fantastiskt exfolierande för läpparna.
Läppscrub ett
1 tesked blandat strössel
1/2 tesked råsocker eller vanligt vitt strösocker
1/4 tesked honung
2-3 droppar olivolja
 
Läppscrub två
1 1/2 tesked strösocker
1/3 tesked färgat socker eller finkornigt strössel
2-3 droppar olivolja
1/4 tesked honung
1/4 aloe vera
 
Blanda ihop alla ingredienser och kolla konsistenten, ibland får man använda mer socker, ibland mer honung eller olja. Ett kul tips är att använda karamellfärg och ett annat är att använda kanel i dessa scrubbar också om du vill få en plumpande effekt.
 
Har ni några bra DIY skönhetsprodukter?
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback