Något jag verkligen hatar är unga (alla åldrar såklart) tjejers syn på sina kroppar, något som tas upp men aldrig kan bli uttjatat. Att unga tjejer, allt yngre och yngre, tror att det inte duger om de inte ser ut som de i reklamer för kläder är något som måste ändras, dem, (vi, jag är verkligen inte helt imun mot det), ser inte allt jobb för att personen ska se ut så där, då pratar jag inte bara om svält, träning och sådant utan även retushering och "rätta" vinklar. Bara för att kroppen ser "snygg" ut betyder inte alls att den är sund och det är egentligen det som är viktigt. Att vara frisk och lycklig oavsett storlek. 
 
Största delen utav kampanjer emot osunda kroppsideal riktar in sig endast på de som vill bli smalare, och de som svälter sig eller andra "metoder" för att bli det, när nästan lika stor del av "kroppsidealsvärlden" är att folk som är smala känner att de är allt för smala. Detta visar ju att man aldrig blir nöjd med sin kropp om man bara koncentrerar sig på de små "felen" som nog ingen annan tänker på.
 
Jag vill här på bloggen börja motarbeta och hjälpa folk som känner såhär, till att börja med vill jag få er att plocka fram allt ni gillar med er själv och skriva upp på en lista, detta behöver inte alls handla om utseende utan om egenskaper också. Jag vill att ni ska börja med så mycket ni kan komma på om det är 3 eller 50 saker spelar ingen roll. Ta ett papper och lista upp sakerna som ni gillar med er själv och försök att åtminstone en dag i veckan lägga till åtminstone en sak på listan. Då kommer ni efter ett tag ha en lång lista på vad som är vackert med er och kan enklare koncentrera er på de sakerna!
Självklart gäller inte detta bara tjejer utan killar också, jag vet dock inte mycket om deras kroppspress, men vill gärna veta!
 
Jag vill verkligen veta era åsikter om de sjuka kroppsidealer och gärna veta hur det går med era listor om ni tar mitt tips!
 
Detta inlägg var skrivet 20 i 1 på natten så förlåt om det inte alls hänger ihop.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback