Eftersom jag ska fortsätta med kursen i Gehör & Musikteori efter jul fick jag en läxa att planka refrängen i Born This Way av Lady Gaga. För er som inte vet är att "planka" när man endast genom att lyssna skriver ner de noter och ackord som spelas, och sätter tonart med mera. Jätte kul uppgift och riktigt klurig, dock tur att man hört låten innan och kan bestämma intervallerna redan innan man sätter igång. Jag använder mig av det online-baserade programmet NoteFlight för att skriva noterna, ett väldigt bra program som inte är så klurigt när man väl kommit in i det. 
Så kul att kunna höra tonerna och leka runt så pass mycket, om ni är intresserade av att göra arr eller att ta del av andras noter så rekomenderar jag er att klicka in på sidan! 
 
Men nu ska jag ta och få klart läxan och lista ut lite fler knep på sidan! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback