Älskar att testa produkter, speciellt om de är billiga så att man kan försöka hitta något man verkligen, verkligen gillar som inte spräcker ens budget. Så när jag för att tag sedan var och handla hittade jag ett reaställ med billigt smink från något okänt märke och mitt reahjärta tog ju över direkt. Smink för 10 riksdaler styck, jag hade inte alls stora förhoppingar utan blev bara lite shoppingglad. Köpte 2 stycken ögonskuggstrios, 2 stycken svarta eyeliner och även ett vanilj luktande läppbalsam som jag inte har bild på för jag använde upp det på typ en vecka, oops. Märket heter fate of flower och är inte ens säker på om det finns på andra ställen än i lilla skåne.
Detta var absolut höjdpunkten, den flytande eyelinern. Den sitter heeela dagen och flyttar sig inte alls. Hade lätt kunnat tro att denna produkt var gjord utav maybeline eller liknande. Den är intensivt svart och inte för rinning som så många andra budget alternativ. Har till och med sovit med den på utan att den kletat ut sig, fy på mig men asbra för produkten. Den enda nackdel jag kan se med den är aplikatorn, det är en hård filtspets som jag inte kan hantera särskilt bra så jag väljer att använda en vanlig smalare eyelinerpensel vid applikation. Känner att jag annars skrapar av produkten samtidigt som jag sätter på den och då blir det sträck och färgen blir ojämn vilket inte är någon höjdare. Men jag gillar ändå den pensel jag har vid sidan om så gör så vid all applicering av eyeliner så är inget minus för mig. 5/5
Färgerna är lagom skimmriga för vardag och rätt så pigmenterade, har bättre men som också är betydligt dyrare. Dessa är dock asenkla att blanda med och håller sig på plats och är jätte fina färger som man enkelt kan göra en hel ögonsminkning på. Den enda jag inte gillar är den vita ögonskuggan, den ser smutsig ut men fungerar när man ska göra sotningar. Här får man vad man betalar för, fast de är helt klart värda lite mer. Dessa är de slit och släng ögonskuggor jag tar med mig för uppfixning och även som jag använder rätt ofta på morgnarna när jag ej har mycket tid. 3/5
 
Så budget alternativ kan vara exakt lika bra som de dyra sminkprodukter man köper.  Har ni någonsin hittat några bra saker som ni inte hade förväntat er var så pass bra?
Detta är för övrigt lite introducering inför två inlägg som kommer upp om ett tag.
Kommentarer
Karro

var i skåne köpte du dom och i vilken affär? jättefin blogg :*


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback