I femman, eller var det nu sexan?, fick vi skriva ett brev till oss själva i framtiden. Något som hade varit kul om jag nu tagit det på allvar. Så här kommer nu ett brev som jag vid denna tiden om ett år ska läsa.
Snälla säg mig att du förstår att allting inte är så allvarlig, att det finns sätt att rätta till fel och att dessa inte är livsavgörande. Snälla säg mig att du lärt dig andas och ta ett steg tillbaka. Och snälla säg mig att du inte litar så blint på männsikor som du alltid gjort innan. För det har vi ju lovat att sluta med detta året. För att växa som människa.Jag hoppas att jag insett att lite vila gör nytta, och att ägna lite tid åt att göra det som jag vill.
 
Jag hoppas att året varit bättre och att du, jag, har försökt förändra något som kräver ändring. Att jag gjort det jag brinner för. Om du inte insett, förstått och tagit till dig allt detta, gör det nu. För det krävs för att växa.
 
Kort inlägg som kanske blir lite längre, men just nu är jag fortfarande sjuk och det är skoldag imorgon.
 
 
 
 
Kommentarer
Brownsugar
http://brownsugar.se

väldigt fint! borde också skriva ngt sånt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback